Startpunt van de ontwikkeling van de ToekomstSelfie was een onderzoek uit 2013. Daaruit bleek dat mensen bereid zijn om tot twee keer zoveel geld opzij te zetten voor later als ze een oudere foto van zichzelf zien. De 'oudere' ik zet aan tot nadenken over de toekomst.
Op toekomstselfie.nl kun je een foto maken of uploaden. Na het beantwoorden van 10 stellingen verschijnt een afbeelding van een 20 jaar oudere versie van jezelf. En je ziet de uitslag van jouw financiële ambitieniveau. Als je doorklikt, krijg je financiële tips, kun je verder klikken om aan de slag te gaan met jouw financiële situatie en kun je vrijblijvend een afspraak maken met een financieel adviseur van ABN AMRO. De toekomstselfie is er ook in de vorm van een mobiel fotohokje. Dit fotohokje kan op elke gewenste locatie worden neergezet zodra dat past binnen de coronamaatregelen van de Rijksoverheid.
Bewuste en onbewuste keuzes die je elke dag maakt, kunnen op de lange termijn gevolgen hebben. Je kunt je geld immers maar een keer uitgeven. Daarom is het goed om jezelf een spiegel voor te houden en stil te staan bij de vragen 'Wat vind ik echt belangrijk?' en 'Hoe ga ik dat allemaal betalen?'. De ToekomstSelfie werkt als wake-up call: later begint nu! Met de ToekomstSelfie wil ABN AMRO bereiken dat de bezoeker nadenkt over zijn toekomst. Welke dromen wil hij waarmaken? Welke keuzes zijn er te maken?
De online-tool is er voor iedereen. Ook voor mensen die geen klant van ABN AMRO zijn. De ToekomstSelfie is toegankelijk en laagdrempelig.
Naar de website van de Toekomstselfie. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Annick Versluis.