U bent hier:Home>In het nieuws>Meeste leraren maken zich zorgen om (online) beïnvloeding leerlingen bij financiële keuzes
10 juni 2024

Meeste leraren maken zich zorgen om (online) beïnvloeding leerlingen bij financiële keuzes

Het overgrote deel van de leraren maakt zich zorgen over de invloed van influencers op het koopgedrag van hun leerlingen (primair onderwijs: 78%; voortgezet onderwijs: 78%; mbo: 68%). Ook maakt een groot deel van de leraren zich zorgen over de verleiding van in-game aankopen (po: 70%; vo: 61%; mbo: 53%), de invloed van gokreclames (po: niet gevraagd; vo: 65%; mbo: 65%) en het gebruik van achteraf betalen (po: niet gevraagd; vo: 45%; mbo: 64%). Dit blijkt uit onderzoek van Wijzer in geldzaken, uitgevoerd door DUO Onderwijsonderzoek & Advies, naar het perspectief van 882 leraren in het po, vo en mbo op de geldzaken van hun leerlingen.

Lees verder in het volledige persbericht

U bent hier:Home>In het nieuws>Meeste leraren maken zich zorgen om (online) beïnvloeding leerlingen bij financiële keuzes