U bent hier:Home>Actieplan Consumentenkeuzes>Financiële redzaamheid>In contact komen met klanten die hulp nodig hebben
Thema Financiële redzaamheid

In contact komen met klanten die hulp nodig hebben

  • Lopend initiatief
  • Thema: Financiële redzaamheid
  • Door: De Gedragsstudio, AEGON, FREO, Nationale Nederlanden (Gedragsteam: AFM, Radboud Universiteit, Erasmus Universiteit, UvA)

Door eerder in contact te komen met klanten die hulp nodig hebben wordt onnodige escalatie van schulden voorkomen. Net als de daarbij horende negatieve psychische aandoeningen zoals stress. Maar hoe kun je vroegtijdig in contact komen met klanten die hun hypotheek of lening niet meer kunnen betalen? Dit initiatief heeft als doel om hier inzicht in te krijgen. Het onderzoek bestaat uit drie delen:

  1. Bepalen van de belangrijkste gedragsbepalers om wel of geen hulp te vragen
  2. Twee online experimenten om interventies te pre-testen  
  3. Veldexperimenten bij Aegon, Freo en Nationale Nederlanden op basis van de bevindingen uit de eerste twee delen

Meer weten? Neem contact op met de hierboven genoemde organisaties of mail de Gedragsstudio.

U bent hier:Home>Actieplan Consumentenkeuzes>Financiële redzaamheid>In contact komen met klanten die hulp nodig hebben